דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיעור האבטלה החזוי לישראל השנה הוא 8.2 אחוז 

מאת    [ 05/10/2009 ]

מילים במאמר: 351   [ נצפה 1998 פעמים ]

קרן המטבע העולמית פירסמה ביום חמישי תחזית לגבי צמיחתה של הכלכלה הישראלית, מהתחזית עולה כי ב-2009 תרשום ישראל צמיחה שלילית בשיעור 0.1%, אך ב-2010 צפויה צמיחה בשיעור 2.4%.

עוד מעריכים ב-IMF כי שיעור האבטלה החזוי לישראל השנה הוא 8.2%, עליה משמעותית בהשוואה לשיעור האבטלה ב-2008, שעמד על 6.2%. אבל ב-2010 צפוי גידול נוסף באבטלה, לרמה של 8.6%.

נגיד הבנק של ישראל, סטנלי פישר, התבטא בכנס קרן המטבע הבינלואמית, כי בישראל היה צורך בהעלאת ריבית לפני מדינות אחרות, לא כדי להראות כיוון כשלהו במדיניות הבינלאומית, אלא מכיוון שבישראל, האינפלציה החלה לטפס.

עוד הוסיף הנגיד כי כשהתקציב אושר ביולי האחרון, כבר לא היה צורך לכלול בתוכו חבילות של סיוע מיוחד, וניתן היה להסתפק בהמשך תכניות הסיוע למגזר העסקי.

החוזים העתידיים על הנפט ננעלו ביום שישי בירידות שערים, זאת על רקע פרסומם של נתוני מאקרו משוק התעסוקה האמריקאי, שהגבירו את החששות לגבי התאוששותה של הכלכלה האמריקאית מהמשבר החמור. יש לציין כי התחזקותו של הדולר במשך היום הביאה למחיקת חלק מהירידה בערכו של הנפט.

מסחר במט"ח - ארה"ב. פרסומם של מספר נתוני מאקרו שליליים בארה"ב העיבו על המסחר. נתון שיעור ההשתכרות לשעת עבודה עלה ב-2.5% במונחים שנתיים, לעומת צפי לעלייה של 2.6%.

נתון מספר המועסקים במשק, ללא המגזר החקלאי, הצביעו על אובדן של 263 אלף משרות, לעומת הצפי שהיה לירידה של 175 אלף במספר המועסקים. נתון הזמנות המפעלים הצביע על כך שבאוגוסט חלה ירידה של 0.8% לעומת צפי כי תחול ירידה כלל.

הדולר נחלש במהלך השבוע שעבר מול המטבעות העיקריים, לאחר ששרי האוצר בפורום ה-G7 נמנעו מלהביע ביקורת ישירה באשר להיחלשות הדולר, אך הזהירו כי התנודתיות בשוק המט"ח מהווה איום על כלכלות העולם.

ביום שישי נסחר ה-USD במגמת ירידה מול מרבית המטבעות העיקריים, כאשקר הרקע הוא כאמור דוח התעסוקה המאכזב מאוד. בהתחשב בעובדה שגם יצרנית הרכב GM צפויה ליזום מהלך של פיטורי ענק, לאחר שעיסקה שרקמה עם קונצרן הענק פנסקי (Penske) כשלה, אנו צפויים לראות לחץ נוסף על הדולר.

שוק האג"ח בארה"ב הגיב לנתונים הכלכליים של יום שישי ומחירי האג"ח הממשלתיות טיפסו בתחילת יום לרמות בהם לא היו מאז אמצע חודש מאי, כאשר בקורלציה הפוכה נרשמה ירידה ברמות התשואה שלה.בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב ל-10 שנים של ממשלת ארה"ב ירדו והתשואה עליהן עלתה ב-0.027% ל-3.221%.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב